2η δραστηριότητa

Διαβάστε το κείμενο στην Πύλη για την ελληνική γλώσσα (όχι όλο, από "Γλωσσικός σεξισμός" μέχρι και τη "Σημασιολογία") και απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν. Γράψτε σ' ένα σχόλιο όλες μαζί τις απαντήσεις με αρίθμηση για την καθεμιά.

1. στον ορισμό που δίνεται στο κείμενο ποια θεωρείτε ότι είναι η λέξη που διευκρινίζει το περιεχόμενο του όρου;

2. σύμφωνα με το κείμενο στα ελληνικά το γραμματικό γένος δεν συμπίπτει πάντοτε με το φυσικό/βιολογικό γένος. Μπορείτε να βρείτε δύο τρία παραδείγματα;

3. με ποιο τρόπο το κείμενο αποδεικνύει ότι η λέξη γυναίκα έχει υποτιμητική σημασία; Μπορείτε να σκεφτείτε λέξεις ή εκφράσεις που δείχνουν κάτι τέτοιο;

4. βρείτε πέντε επαγγελματικά ουσιαστικά που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται στο αρσενικό γένος αλλά υπάρχουν πλέον και γυναίκες που κάνουν αυτές τις δουλειές. π.χ δικηγόρος. Κάντε εσείς τώρα μια πρόταση ώστε να μετατραπούν σε θηλυκά.

5. Συμφωνείτε ή όχι με την προσπάθεια να καθιερωθούν λεξιλογικές επιλογές που να μην ταυτίζονται μόνο με το αρσενικό γένος; Επίσης πόσο θα συμφωνούσατε ή θα διαφωνούσατε με την καθιέρωση του συμβόλου @ όταν αναφερόμαστε στον γραπτό λόγο και στα δύο φύλα; π.χ μαθητ@ς εννοώντας μαθήτριες και μαθητές; γράψτε ένα κειμενάκι με τη θέση σας και μια αιτιολόγησή της με έκταση 100-150 λέξεις.

Θέμα: 2η δραστηριότητα

Δεν βρέθηκαν σχόλια.

Νέο σχόλιο

Επαφή

Νεοελληνική γλώσσα sgarboun2@gmail.com